Több technológia elérhető. Összegezve mindegyik alapja ugyanaz, a régi lakkréteget le kell polírozni a lámpabúra felületéről. Ezt általában 180 – 240 – 320 szemcseszerkezetű Trisac vagy Mikra korongokkal szoktuk kivitelezni! A régi lakkréteg eltávolítása után 500 – 1200 – 2000 – 3000 korongokkal befejezzük a lámpabúra felpolírozását! Ekkor még nincs UV fény védelem a lámpaburán!

A technológiák itt válnak szélt. mindegyik technológia más UV védelmet alkalmaz.  

A legolcsóbb a pasztás UV fény védelem, ami annyit jelent, hogy a felpolírozott lámpaburát egy UV pasztával át dörzsöljük. Ettől a lámpabúra fénye matt színű lesz, viszont előnye az, hogy nem tudja megrepeszteni a felverődő kő!  Hátránya, hogy hat hónaponta újra kell lakkozni, mert a paszta az kémiai réteg, nem fizikai!

 

Árban a következő technológia a kettőkomponensű lakkozás. Ami annyit jelent, hogy egy kettőkomponensű kenhető önterülő, megszáradva kikeményedik és egy csillogós réteget ad. Ennek a hátránya az, hogy addig lesz jó/szép ameddig nem csapódik fel egy kő a lámpa búrára! Gondoljunk csak bele, ha a motorháztetőre felcsapódik egy kő a metálfényezést leszedi, és behorpad a motorháztető! A lámpaburán sincs másképpen. Van, olyan eset mikor betörik a lámpa búra! Tehát a kőfelverődések ellen csak egy védelem van a zsugorfólia.

Legdrágább lámpabúra polírozás technika a fóliás eljárás. A felcsiszolás után egy zsugorfóliát teszünk a lámpa búrára, aminek az előnye a többi hátárnya! A kőfelverődés nem tesz kárt a lámpa burában, mivel a fólia rugalmas. UV fény védelem is meg van oldva, mivel ugyanaz a fólia van a lámpaburán mint az első szélvédő kettő üveg közötti fóliája. Az első szélvédőn keresztül azért nem barnulunk le, mert a kettő üveg között van egy ragasztó és biztonsági fólia. Ehhez hasonló csak vékonyabb fólia kerül a lámpa búrára, ami egy esetleges szakadás esetén újracsiszolás nélkül is pótolható. Egy hátránya van, hogy a legdrágább javítási eljárás. Ilyen fóliát az új autók lámpaburájára is szoktak tenni, mivel a fóliának a feladata a védelem!

Fenti technológiákat mindenki belátásának megfelelően szokta választani. Mivel van mikor egy lámpabúra bontóban olcsóbb, mint az eredetit felújítani! Nem szabad megkeletkezni arról sem, hogy egy bontott gyári rövid időn belül ismét elöregedett lesz, pár hónap alatt ugyanott van a tulajdonos, mint a bontott lámpabúra vásárlása előtt! Az új után gyártott lámpabúra nem jobb választás, mint a gyári felújított, mivel az autó front vonala megváltozik, tehát az idomoknál lesz eltérés elől. Hézagok lehetnek.

Lámpabúra polírozás javítási ára függ a lámpabúra típusától, illetve hogy a tulajdonos milyen javítási fajtát választ. Nettó 7500.- Ft tól 17.000.- Ft / darab

A természet által felverődő kőfelverődésekre nincs garancia. Nagyon sokan nem tudják, hogy magától nem jön le a lakk, mivel majd egy órán keresztül kell lecsiszolni.  Csak és kizárólag a felpattanó kő szedheti le a lakkot, vagy a gőzborova… Ez akkor szokott előfordulni, ha és amennyiben az autó tulajdonosa rendszeresen kicsi követési távolságot tart az előzések előtt! Az első autó kerekéből kvarchomok felhő lecsiszolja a lámpaburát.  Mindez 100 KM/órás tempóban történik, és ha felcsapódott már egy kő és megrepesztette a gyári vagy felújított lámpaburán a lakkot, akkor a lakk meg fog sérülni, és leválik. Ami még hatványozó tényező, akinek van kertje vagy zöld övezetben lakik, a faágak menet közben jól megcsiszolják a lámpaburát… Összegezve a fóliázás a legjobb lámpa búra javítási technológia, mivel az védelmet biztosít a kőfelverődésekre, előzésekre, gőzborotvára….

Címkék: opel astra polírozás restoration lámpabúra lámpabúra polírozás Bmw lámpabúra polírozás headlight lámpőabúra polírozás headlight restoration Lexus W211 Mercedes Jaguár BMW E65 Ford Focus chrysler voyager E53 Fiat punto Zuhanykabin polírozása

A bejegyzés trackback címe:

https://lampaburapolirozas.blog.hu/api/trackback/id/tr955139758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása